JenTop10.cz

Žebříčky a zajímavosti

10 nejdražších aut světa prodaných na aukcích

Při uvažování o nejdražších autech světa většině lidí přijdou na mysl nejmodernější sportovní a luxusní vozy značek jako jsou Bugatti, Ferrari, Koenigsegg, McLaren, Lamborghini, Rolls-Royce a další. Ovšem skutečně nejcennější automobily nejsou ukázky moderních technologií, ale naopak několik desetiletí staré a vzácné veterány.

Ceny těch nejdražších vozů se vyšplhaly do takových výšin, že si je mohou dovolit pořídit jen ti skutečně nejbohatší sběratelé. Prodeje nejzajímavějších kousků zpravidla probíhají na různých aukcích. A právě tento žebříček přibližuje ty vozy, které byly vydraženy za historicky nejvyšší ceny.

10. místo: Ferrari 375-Plus Spider Competizione, 18.4 milionu dolarů

Desítku nejdráže vydražených automobilů zahajuje Ferrari 375-Plus Spider Competizione, u kterého při aukci pořádané společností Bonhams během Festivalu rychlosti v Goodwoodu byla 27. června 2014 odklepnuta finální cenovka 18.4 milionu dolarů.

Tento vůz byl maranellskou automobilkou vyroben v roce 1954 a sloužil výhradně k závodním účelům. Například na slavný závod Mille Miglia za volantem tohoto Ferrari 375-Plus Spider Competizione vyrazil italský závodník Umberto Maglioli ještě toho roku, ale nedokončil.

Ferrari vyprodukovalo pouze pět kusů 375-Plus Spider Competizione, když tento kus byl tím prvním, který spatřil světlo světa. Vůz s 4.9litrovým dvanáctiválcem pod kapotou dopomohl italské značce k celkovému triumfu v šampionátu sportovních vozů roku 1954, ale přímo tento vůz se může ve své historii pochlubit pouze jedním triumfem na britském okruhu Silverstone.

9. místo: Ferrari 250 GT SWB California Spider, 18.5 milionu dolarů

Pozici devátého nejdražšího automobilu na světě momentálně drží Ferrari 250 GT SWB California Spider z roku 1961, které bylo vydraženo v pařížské aukční síni Artcurial 6. února 2015 za úctyhodnou částku 18.5 milionu dolarů. To znamenalo překonání předchozích odhadů.

K tomuto vozu se váže také zajímavá historie, jelikož v 60. letech dokonce patřil populárnímu francouzskému herci Alainu Delonovi. Následně se vůz dostal do velmi atraktivní sbírky asi šedesáti historických vozidel, která byla nalezena v podstatě náhodou na jednom panství na východě Francie.

Tuto sbírku sestavil podnikatel Roger Baillon, který zemřel v roce 2000. Zdá se to až neuvěřitelné, ale následujících 14 let nikdo nevěděl, jaké skvosty jeho sídlo skrývá. Automobilka z italského Maranella Ferrari 250 GT SWB California Spider vyrobila v počtu asi 55 kusů, když každému z nich pod kapotu nainstalovala třílitrový dvanáctiválec o výkonu 280 koňských sil.