Desítka nejdražších značek světa pro rok 2014

Přední světová agentura Millward Brown věnující se různým výzkumům trhu každoročně zveřejňuje žebříček BrandZ, který zahrnuje 100 nejcennějších značek světa. Nejedná se o výpočet hodnoty společnosti, ale její značky, tedy v podstatě takové zhodnocení působení na veřejnost. Asi není překvapení, že se na předních příčkách dlouhodobě vyskytují technologické společnosti, když v letech 2011, 2012, a 2013 vedl Apple, který pro letošek na čele vystřídal Google.

10. místo: Amazon, cca 64 miliard dolarů

Největší, nejznámější a jeden z nejstarších internetových obchodů světa se řadí také mezi ty nejcennější značky současnosti, když je její hodnota pro rok 2014 spočítána na 64.255 miliard dolarů. Amazon svůj provoz zahájil roku 1994, když se původně jednalo o online knihkupectví. Zakladatel Jeff Bezos z něj postupem času vybudoval největší obchod, kde si je možné koupit úplně cokoliv. Amazon stojí také za populární čtečkou elektronických knih Kindle a tabletem Kindle Fire, dále je také jedním z největších poskytovatelů cloudových služeb.

9. místo: Marlboro, cca 67 miliard dolarů

Pro většinu lidí na světě je Marlboro v podstatě synonymem pro cigarety. A mezi největší a nejznámější značky světa se řadí už po dlouhá desetiletí. Philip Morris spustil tuto značku už v roce 1924 a od té doby si získala popularitu mnoha kuřáků po celém světě a nejspíše si ji ještě velmi dlouho udrží. Marlboro se jako jediná tabáková značka dostala do stovky nejcennějších značek světa, když je její hodnota spočítána na 67.341 miliardy dolarů.

Stránky: 1 2 3 4 5