Desítka nejdražších značek světa pro rok 2014

2. místo: Apple, cca 148 miliard dolarů

Produkty společnost, kterou v roce 1976 založili Steve Jobs, Steve Wozniak a Ronald Wayne zná celý svět. Wayne byl z trojice zakladatelů ten nejstarší a na začátku získal 10 procent, ale usoudil, že je zde riziko kvůli dluhům a tak svůj podíl po asi dvou týdnech prodal partnerům za 800 dolarů a jak sám říká, tehdy se vzhledem k dostupným informacím rozhodl správně. Časem se Apple vypracoval na jednoho z lídrů oboru také díky počítačům Macintosh, další úspěšné produkty jsou iPod, iPhone, iPad nebo iTunes. V poslední době byl Apple v médiích hlavně ve spojitosti s koupí slavných a stylových sluchátek Beats by Dre. Dnešní hodnota značky Apple je spočítána na 147.880 miliard dolarů.

1. místo: Google, cca 159 miliard dolarů

I nejcennější značka světa se řadí mezi ty největší technologické společnosti. Google roku 1998 založili spolužáci ze Stanfordu Larry Page a Sergey Brin. Zprvu se jednalo o vyhledávač, který pracoval na základě algoritmu vyvinutém během jejich studií. Postupně přibylo mnoho dalších služeb jako reklamní systémy AdSense a Adwords, Gmail, Earth, Maps, Translate nebo operační systém Android. Oproti loňsku si značka Google polepšila o 40 procent a vystřídala Apple na prvním místě, když má hodnotu 158.843 miliard dolarů.

Stránky: 1 2 3 4 5