10 nejstarších stále fungujících aerolinek

4. místo: Aeroflot, v provozu od 9. února 1923


Původní jméno Dobrolyot bylo změněno na Aeroflot až v roce 1932. V sovětské éře šlo o největší aerolinie na světě, dnes flotila čítá 250 strojů a létá do takřka sto padesáti různých destinací ve více než padesátce světových zemí.

Aeroflot zaměstnává na třicet tisíc lidí, meziroční příjmy sahají nad hranici 500 miliard rublů (asi 7 miliard eur) a sídlo bychom hledali na luxusní moskevské třídě Arbat. Od roku 2013 oficiálně přepravuje hráče Manchesteru United. I přes částečnou privatizaci a rozpad socialistického zřízení v největší zemi světa má ve znaku stále okřídlený srp a kladivo, nicméně v modré barvě.

Zatímco v minulosti se létalo hlavně na strojích ruské provenience, jako Antonov, Iljušin nebo Tupolev, dnes ruské aerolinky sahají i po západních modelech. Airbusy, Boeingy, ale i moderní ruské Irkuty nebo Suchoje nejsou žádnou výjimkou.

3. místo: Qantas, v provozu od 16. listopadu 1920


Více než 130 letadel ve flotile, 85 destinací, sídlo v australském Sydney (předměstí, část Mascot). Tak přesně to jsou aerolinie, jejichž heslo „The Spirit of Australia“ hovoří za vše. Takřka stoletá tradice společnosti, na níž mohou být lidé v Austrálii skutečně hrdí.

Létá se z Brisbane, Melbourne a Sydney, firma samotná zaměstnává na třicet tisíc lidí. Přes padesát milionů cestujících každý rok, to je také výborná vizitka. Příjmy dosahují meziroční hranice šestnácti miliard australských dolarů, což je v přepočtu slušná suma. Zakladatelé Hudson Fysh, Paul McGinness a Fergus McMaster by byli jistě nadmíru hrdí!

Stránky: 1 2 3 4 5