10 populárních značek piva, co nejsou z Česka

6. místo: Corona


Slavný mexický ležák, který se distribuuje hlavně do Spojených států amerických. Výroba započala v roce 1925, dnes se o produkci stará společnost Anheuser-Busch a značku Corona běžně uvidíte i na závodech NASCAR, stejně jako na dresech mexického národního fotbalového týmu.

Obsah alkoholu činí 4,6 %, nechybí chmel, kvasnice, sladový ječmen, ale i pro našince poněkud netradiční kukuřice. Chuť je proto na tuzemské poměry hodně ojedinělá. Ve Španělsku se tomuto pivu říká také Coronita (takže „malá koruna“), obal je však stále tentýž – v UK, Austrálii, Kanadě i USA se prodává 210 ml lahev, ale setkat se můžete i s lahví označenou slangově jako Litro či Mega, do níž se vejde 940 mililitrů zrzavého nápoje.

5. místo: Asahi


Své pivo dělají i Japonci a světě div se, je tu už více než jedno století. Společnost Asahi byla založena v roce 1889 a sídlí v Sumidě, městečku nacházejícím se v metropolitní oblasti Tokia. Pivovarnická firma Asahi má vliv dokonce i na český trh, protože relativně nedávno dokončila akvizici Plzeňského Prazdroje – tento slavný tuzemský pivovar odkoupila za zhruba 200 miliard korun.

A jak vlastně tahle značka chutná? Popisuje se běžně jako slabší ležák, který v něčem připomíná severoněmecké pivo – alespoň pokud jde o revoluční produkt Asahi Super Dry, který si podmanil za posledních třicet let na trhu nejen v „rodném“ Japonsku.

Stránky: 1 2 3 4 5