10 populárních značek piva, co nejsou z Česka

4. místo: Heineken


Z evropských piv patrně vůbec nejznámější, a to nejen z toho důvodu, že úzce spolupracuje s fotbalovou Ligou mistrů. Pět procent alkoholu, rudá hvězda na etiketě a nizozemská tradice již od roku 1873 – to vše v jednom je Heineken. Češi se kvůli němu dělí na dvě poloviny, jedni jej označují za podřadné „euro-pivo“, jiní si na něm docela pochutnají.

Ať je to, jak chce, Heineken zná určitě každý a netradičně zelenou lahev vídáme v regálech supermarketů už pěkných pár let. Pivo této značky se objevilo i v několika posledních snímcích s Jamesem Bondem, od roku 2016 se kromě fotbalové Champions League propojilo i se světem Formule 1. Ono, 16,5 miliardy litrů vypitých ve více než 170 zemích světa, to je skutečně slušná porce. Výroba je stále tradiční, v nizozemském městečku Zoeterwoude.

3. místo: Budweiser


Letitý spor s českobudějovickým pivovarem se nakonec podařilo úspěšně vyřešit a v evropských obchodních řetězcích se tohle pivo prodává jednoduše jako „Bud“. Poprvé se uvařilo v St. Louis v roce 1876, světlý ležák nabízí pro americký trh 5 % podíl alkoholu, v Číně pak o celého půl druhého procenta méně.

Lahvový Budweiser má obsah alkoholu 4,9 %, jeho producentem je proslulý pivovar Anheuser-Busch. A složení? Sladový ječmen, rýže, voda, chmel a kvasnice, zraje v nádobách z bukového dřeva a někdy se mu říká také „veganské pivo“, protože jako jedno z mála neobsahuje vedlejší produkty živočišného původu.

Stránky: 1 2 3 4 5